بازدید : 1896
دسته بندی : متفرقه
تاریخ : دی ۱۷, ۱۳۹۵

در جمعه گذشته درباره ی یکی از علل غیبت امام زمان علیه السلام که خوف از کشتن حضرت است بحث کردیم.حال به شبهات این دلیل اشاره خواهیم کرد.

در جمعه گذشته درباره ی یکی از علل غیبت امام زمان علیه السلام که خوف از کشتن حضرت است بحث کردیم.حال به شبهات این دلیل اشاره خواهیم کرد.

یک شبهه : شیعیان می گویندعلت غیبت تقیه و خوف بر جان است؛ در این جا سه اشکال دیگر می زاید:

اول: اینکه چرا ظاهر و ساکت و صامت نباشد تا مدتی که بنا بر قیام است، تا هم خوف و تقیه نباشد و هم احتیاج به غیبت نباشد؟!

دوم: اینکه چرا خود را بر خواص خود ظاهر نمی کند، تا هم تشویق شوند و هم از او استفاده کنند، از خواص و دوستان که تقیه ای نیست؟!

سوم: اینکه اگر علت غیبت تقیه است این خوف و تقیه همیشه هست، بلکه قوا و اسلحه دولت ها در تزاید است و هر چه بماند حال تقیه در اشتداد خواهد بود؟
اولا ساکت بودن و ظاهر بودن و اقدامی نکردن با اصل امامت امامان که مبارزه با کفر و ظلم ستیزیست در تضاد است پس باید اقدام وحرکتی باشد یا علنا و در قالب جنگ یا در شکل مبارزات زیرزمینی و سری که آن هم بدون تقیه امکان پذیر نیست پس اگر امام زمان (عج) ظاهر باشد ناگزیر است یا بجنگد یا مبارزات سری و مخفیانه داشته باشد که آنهم تقیه میخواهد از طرفی میدانیم که روش امام زمان (عج) با دیگر امامان متفاوت است و امام زمان (عج) اگر ظهور کند تقیه نمی کند و قیام و جنگ علنی را بدون درنگ آغاز می کند اگر کسی واقعا زندگی نامه امامان را خوانده باشد در میابد که حکومتها حتی از سکوت و صلح امامان نیز می ترسیدند و واهمه داشتند آنها حتی چشم دیدن جایگاه اجتماعی وارادت مردم به امامان را نداشتند چه برسد به اینکه بدانند از نسل آنها کسی خواهد آمد که در هم کوبنده حکومتهای طاغوتی آنهاست در احادیث بالا هم خواندیم که حتی نزدیکان امام هم قصد کشتن او را داشتند چه رسد به دشمنان آن حضرت !!

پس همانگونه که تاریخ وتجربه به ما ثابت کرده مطمئنا اگر امام (عج) در میان مردم بود و تقیه پیشه میکرد و کاری به کسی نداشت بازهم او را به شهادت می رساندند کاری که در حق دیگر امامان هم کردند … هر عقل سلیمی قبول می کند که امام زمان (عج) بنا بر مشیت الهی به دلیل حفظ جان خود غیبت کرده اند و این امری حکیمانه و عاقلانه است در ثانی این امر به دستور خداوند بوده است که بر احوال همه بندگانش آگاه است و میداند که عدم غیبت باعث شهادت ایشان خواهد شد …چه کسی میتواند ادعا کند کار خداوند در این امر که درست و از لحاظ عقلی منطقی است و کاملا روشن است بیهوده و لغو بوده ؟!! اگر کسی چنین ادعایی دارد باید اولا به عقل او شک کرد دوما به کافر بودنش یقین داشت درضمن امام در بسیاری از موارد با افراد بسیاری ملاقات داشته و دارند از طرفی هنگامی که شرایط ظهور آماده شود و امام قیام کنند از همه لحاظ قدرت الهی بدون وصفی دارند که هیچکس توان مقابله با او را ندارد هرچند از لحاظ اسلحه و تجهیزات خیلی پیشرفته باشد.

والحمد لله رب العالمین

لینک کوتاه این مطلب :