بازدید : 1302
دسته بندی : مطالب ویژه
تاریخ : آذر ۲۱, ۱۳۹۵

احمد البصری نه فرزند امام مهدی است ونه سید. و او از عشیره‌ی «آل بُوسُوَیلِم» است و این عشیره، خود را سیّد نمی‌دانند. شخصی بنام حیدر مشتّت(این شخص در ابتدا دستیار احمد بود سپس بر اثر اختلافات ایجاد شده دشمنش شد) در ابتدا دعوت احمد بصری او را «شیخ احمد» می‌نامید و اونیز اعتراض نمی‌کرد.(در آن زمان سن او کمتر از ۳۰ سال بوده است که بگوییم منظور حیدر مشتت از «شیخ» به معنای بزرگ بوده است!)

«… فَإِذَا حَضَرتْهُ [العَسکریُّ (علیه‌السلام)] الْوَفَاهُ فَلْیُسَلِّمْهَا إِلَى ابْنِهِ مُحَمَّدٍ الْمُسْتَحْفَظِ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ  فَذَلِکَ اثْنَا عَشَرَ إِمَاماً ثُمَّ یَکُونُ مِنْ بَعْدِهِ اثْنَا عَشَرَ مَهْدِیّاً فَإِذَا حَضَرَتْهُ الْوَفَاهُ فَلْیُسَلِّمْهَا إِلَى ابْنِهِ أَوَّلِ الْمُقَرَّبِینَ لَهُ ثَلَاثَهُ أَسَامِیَ اسْمٌ کَاسْمِی وَ اسْمِ أبِی و هُوَ عَبْدُ اللَّهِ وَ أَحْمَدُ وَ الِاسْمُ الثَّالِثُ الْمهْدِیُّ هُوَ أَوَّل الْمُؤْمِنِینَ
پس هرگاه زمان وفات او [امام حسن عسکری ] رسید باید آن خلافت را به فرزندش محمد، المستحفَظ از آل محمد، تسلیم کند. این‌ها دوازده امام هستند، و بعد از انها دوازده مهدی خواهند آمد. پس هرگاه زمان وفات محمد بن الحسن (آخرین امام) رسید، باید خلافت را به فرزندش که اولین نفراز مقرّبین است، تسلیم کند. او دارای سه اسم است؛ اسمی مانند اسم من و اسمی  مانند اسم پدرم که او «احمد» و «عبدالله» است. و اسم سوم او «مهدی» است. او اولین نفر از مؤمنان است… .»
احمد اسماعیل ادعا می‌کند که کلمه‌ی «ابنِهِ» در عبارت « فَلْیُسلِّمْهَا إِلَى ابنِهِ» اشاره به خودش دارد واوست که فرزند امام زمان است.
این درحالی است که وی نسبش را اینگونه معرفی میکند:
احمدابن اسماعیل ابن صالح ابن حسین ابن سلمان ابن امام زمان ابن امام حسن عسکری تا….میداند
در این باره باید گفت که:

اولاً: احمد البصری نه فرزند امام مهدی است ونه سید. و او از عشیره‌ی «آل بُوسُوَیلِم» است و این عشیره، خود را سیّد نمی‌دانند. شخصی بنام حیدر مشتّت(این شخص در ابتدا دستیار احمد بود سپس بر اثر اختلافات ایجاد شده دشمنش شد) در ابتدا دعوت احمد بصری  او را «شیخ احمد» می‌نامید و اونیز اعتراض نمی‌کرد.(در آن زمان سن او کمتر از ۳۰ سال بوده است که بگوییم منظور حیدر مشتت از «شیخ» به معنای بزرگ بوده است!)
ثانیاً: اگر هم به فرض محال، احمدالبصری  پسر امام مهدی باشد، باز هم مصداق این روایت نیست. زیرا کلمه‌ی «ابنِهِ» در روایت وصیت ده بار تکرار شده و در هر ده بار منظور از آن فرزند بلاواسطه است. چه قرینه‌ای وجود دارد که در نُه مورد اول فرزند بلاواسطه و در مورد دهم فرزند با چهار واسطه منظور باشد؟ در حالی‌که به قرینه‌ی نُه مورد اول، روشن می‌شود که در مورد دهم هم فرزند بلاواسطه منظور است.
والحمد لله رب العالمین

لینک کوتاه این مطلب :